Kolej

Kolej... ciekawy pomysł na foty pod warunkiem że ma się ciekawą miejscówkę :) Wstałem o 3.30 zabrałem rower do samochodu i zacząłem takowej miejscówki szukać :) i wydaje mi się że znalazłem.

 Linia Hutnicza Szerokotorowa (w skrócie LHS; dawniej zwana Linią Hutniczo-Siarkową) była sztandarowym przedsięwzięciem PKP realizowanym w drugiej połowie lat siedemdziesiątych. LHS miała służyć transportowi rudy żelaza, siarki (co uwidoczniono w nazwie) oraz węgla do ówczesnego ZSRR, bez przeładunku towarów na granicy.
LHS z założenia była (i jest nadal) linią towarową (tzw. przemysłową), posiadała też znaczenie strategiczne.

LHS jest najdłuższą linią szerokotorową w Polsce, i jest najdalej wysuniętą na zachód linią szerokotorową (o prześwicie 1520 mm) w Europie, mało tego - na niej znajduje się np. największa w naszym kraju rampa towarowa (na stacji Sławków Południowy w Zagłębiu), czy pierwsza jaką wybudowano przeprawa mostowa posadowiona na palach wielkośrednicowych (na rz. Wiśle, w miejscowości Matiaszów). Ogólnie można też dodać, że każda przeprawa mostowa na LHS wywiera dość duże wrażenie zarówno pod względem wielkości, jak i wykonania.

Przedstawiony tu odcinek znajduje się niedaleko Kozłowa, piękne zawijasy i parokilometrowa górka do pokonania przez maszyny. Skład ciągną dwie maszyny a na końcu składu dodatkowo pcha jedna maszyna.  

Semafor jest ale czegoś mi tu do niego brakuje :)

Coś elektrycznego przed nami.

Dowód że rower miałem :)

Tunel do cywilizacji :)

Mamy cywilizacje... stare dobre PKP

Hm... prawie jak nie w Polsce :)

    Skład prawie jak nie w Polsce ale peron zdradza nam gdzie jesteśmy :)
Miejscówka ciekawa bo na rower na grzyby i na foto, każdy coś sobie wybierze.

Komentarze

  1. Gdzieś tam właził na tory, chcesz żeby Cię pociąg przejechał?
    Poniżej dedykacja :
    http://www.youtube.com/watch?v=pb3ImZ2fwuA

    takim wstępem powinieneś zacząć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. e tam takim wstępem co to empik jakiś jestem czy co :)

      Usuń
  2. Ciekawe kadry fotograficzne z ciekawego miejsca o ciekawej tematyce

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne foty! w bardzo fajnej tonacji, kadry super...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty